Veelgestelde vragen

Hier vind je de meest gestelde vragen over salaris, ziek melden, contracten. Is iets niet duidelijk voor je, of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Hoe teken ik mijn arbeidsovereenkomst?

Wanneer je gaat werken via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers, betalen wij jouw salaris graag wekelijks uit. Eerst zorgen we er voor dat de administratie klopt. Je ontvangt een door ons getekende arbeidsovereenkomst. Ook jij moet deze ondertekenen. Hoe werkt dit? Wij leggen je dit graag uit.

  1. Je ontvangt van onze backoffice een e-mail met inloggegevens voor Pay4me. Dit is een webapplicatie waar je o.a. jouw arbeidsovereenkomst, jouw loonstroken en jouw gegevens kan inzien en/of wijzigen.

  2. De eerste keer dat je inlogt wordt gevraagd jouw wachtwoord in te stellen. Kies een wachtwoord dat veilig is en bewaar deze goed.

  3. Nadat je ingelogd bent kom je op het welkomstscherm. Hier staat jouw arbeidsovereenkomst, klik deze aan.

  4. Je controleert of de gegevens kloppen en kunt de arbeidsovereenkomst digitaal ondertekenen in het daarvoor bestemde vakje.

  5. Bijna klaar, alleen nog bevestigen met een code. Voer jouw mobiele nummer in, je ontvangt nu een code via sms. Voer de code in het bestemde vak en bevestig deze.

  6. Jouw contract is nu getekend en is terug te vinden onder jouw gegevens/mijn documenten.

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig bij het tekenen van jouw arbeidsovereenkomst? Neem dan even contact met ons op.

Gewerkte uren doorgeven?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers, wil je uiteraard jouw salaris wekelijks op tijd ontvangen. Belangrijk hiervoor is dat wij jouw gewerkte uren op tijd doorkrijgen. Hoe je dit doorgeeft hangt af of je werkzaam bent binnen Facilitair of Logistiek. Wij leggen je het graag uit.

Je bent werkzaam in Facilitair

Dit kan op twee manieren.

  • Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier.  Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar backoffice@selectiepunt.nl voor maandagochtend 12.00 uur.

  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-21503213.

Je bent werkzaam in Logistiek/HelloFresh

  • Werk je bij HelloFresh dan krijgen wij automatisch jouw uren van de HUB waar jij werkzaam bent.

  • Werk je voor een andere logistieke opdrachtgever? Je ontvangt van ons een e-mail met een uren formulier. Je vult hier de gewerkte uren van de week ervoor in. Het formulier mail je naar backoffice@selectiepunt.nl voor maandagochtend 12.00 uur.

  • Je kunt jouw uren ook doorgeven via whatsapp: 06-21503213.

Let op: zorg er voor dat wij wekelijks op tijd jouw gewerkte uren ontvangen; anders loopt jouw salaris betaling vertraging op!

Kom je er niet uit of heb je hulp nodig? Neem dan even contact met ons op.

Wanneer wordt mijn salarius uitbetaald?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers ontvang je wekelijks jouw salaris. Wij leggen je graag uit hoe we dat doen.

Jouw uren ontvangen wij maandagochtend voor 12.00 uur van jou of de opdrachtgever. Op donderdag worden jouw uren verwerkt door onze backoffice via de salarisadministratie van Pay4People. Afhankelijk van jouw bank staat het salaris dezelfde dag of de volgende dag op jouw rekening.

Je kunt zelf controleren of alles okay is: check jouw loonstrook die terug te vinden in het webportaal Pay4me.

Heb je jouw salaris niet ontvangen of klopt er iets niet? Neem dan even contact met ons op.

Hoe krijg ik mijn loonstroken?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Hoe ontvang je jouw loonstroken? Wij leggen je dit graag uit.

Op het moment dat het salaris (meestal op donderdag) is overgemaakt is staat na 11.00 uur jouw loonstrook voor je klaar in Payforme. De inloggegevens voor Pay4me heb je van onze backoffice ontvangen per e-mail voordat je begon met werken.

Waar vind je jouw loonstroken?
  1. Je logt in met jouw gegevens op het webportaal bij Pay4me.

  2. In de linkerkant van de Pay4me omgeving staat in het menu loonstroken,  klik hierop.

  3. Het menu opent nu, klik op overzicht.

  4. Je ziet nu een overzicht van al jouw loonstroken (zie het voorbeeld hieronder).

  5. Klik nu op de loonstrook die je wilt bekijken, er opent een nieuw scherm waar de loonstrook wordt getoond.

  6. Controleer altijd jouw loonstrook zorgvuldig!

  7. Indien nodig kun je de desbetreffende loonstrook ook nog downloaden in pdf formaat. Zo kun je deze bewaren voor jouw eigen administratie.

Heb je vragen, wil je verdere uitleg of klopt er iets niet op je loonstrook? Neem dan contact met ons op; één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder.

Wat moet ik doen als er iets niet klopt op mijn loonstrook?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers, ontvang je wekelijks jouw salaris en loonstrook. Elders op deze pagina kun je terugvinden hoe jij jouw uren door moet geven en wanneer je jouw salaris kunt verwachten. 

Op het moment dat het salaris is overgemaakt staat na 11.00 uur jouw loonstrook klaar in Payforme. Belangrijk is jouw loonstrook goed te controleren,

Let op het volgende:

  • jouw gewerkte uren

  • jouw bruto-salaris

  • eventuele opgenomen (vakantie) dagen.

Indien je denkt dat er iets niet klopt geef je dit uiterlijk voor vrijdag 11.00 uur door aan de backoffice. Dit kan je doen per e-mail op backoffice@selectiepunt.nl of telefonisch op: 085 – 2020199.

Hoe zit het met mijn vakantiegeld?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers,  bouw je naast jouw salaris tevens vakantiedagen en vakantiegeld op. Wat is vakantiegeld eigenlijk en hoe is dat bij SelectiePunt geregeld? Wij leggen je dit graag uit.

ls je werkt via een uitzendbureau of ander bedrijf, bouw je over jouw gewerkte uren vakantiegeld op. Over het algemeen vastgesteld op 8% van het bruto loon. Meestal  ontvang je dit eind mei of begin juni. Het wordt ook wel vakantietoeslag genoemd. De toeslag wordt berekend over de gewerkte uren in de periode van periode 1 juni tot en met 31 mei.

Wanneer betalen wij het uit?

De uitbetaling van de vakantietoeslag vindt plaats in de eerste week van juni. In deze week worden de laatste uren van mei verwerkt. Hierdoor zal ook de opbouw in vakantiegeld over de maand mei worden meegenomen in de uitbetaling.

De bruto vakantietoeslag is ongeveer gelijk aan een maandsalaris, maar ik houd er na belastingen veel minder aan over. Hoe kan dat?

Salaris wordt progressief belast. Dat wil zeggen dat hoe meer je verdient, hoe meer belasting je betaalt. Vakantietoeslag is een uitbetaling die bovenop het normale salaris komt. Daarom moet je daar helaas meer belasting over betalen en hou je er netto minder van over dan het normale salaris.

Heb je nog vragen?

Heb je verdere vragen over de uitbetaling van vakantietoeslag? Neem dan even contact met ons op. Jouw vakantie uren staan overigens op je loonstrook. Bekijk deze via de webportaal van Pay4me.

Wat moet ik doen als ik ziek wordt?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers kan het  voorkomen dat je ziek wordt.  Wat moet je doen als je ziek wordt? Wij leggen je het graag uit hoe jij jouw ziekmelding regelt.

De manier hoe jij je ziek moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek.

Je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je ziek op de dag dat je moet werken? Meld je dan ziek voor 10.00 uur bij SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je ziek bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent. Deze dag wordt dan gezien als jouw eerste ziektedag. Indien jij je pas ziek meldt na 10.00 uur wordt de eerstvolgende werkdag gezien als jouw eerste ziektedag.

  • Word je ziek tijdens het werk? Neem dan onmiddellijk contact op met SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199 en geef dit door. Verder neem je direct contact op met jouw objectleider.

Je bent werkzaam bij Logistiek / HelloFresh

  • Ben je ziek op de dag dat je moet werken? Meld je dan ziek voor 09.00 uur bij SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je ziek bent bij de HUB en planning van HelloFresh op het volgende telefoonnummer 06-36102859. Deze dag wordt dan gezien als jouw eerste ziektedag. Indien jij je pas ziek meldt na 09.00 uur wordt de eerstvolgende werkdag gezien als jouw eerste ziektedag.

  • Word je ziek tijdens het werk? Neem dan onmiddellijk contact op met SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199 en geef dit door. Verder neem je direct contact op met de HUB waar je werkzaam bent. Deze dag wordt dan gezien als jouw eerste ziektedag.

  • Word je ziek in het weekend? Meld je dan ziek voor aanvang van het werk bij SelectiePunt.  Je stuurt dan een mailtje naar planning@selectiepunt.nl en naar backoffice@selectiepunt.nl. Ook meld je je ziek bij de HUB waar je werkzaam bent.

Vragen over jouw ziekmelding?

Heb je vragen of onduidelijkheden over jouw ziekmelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Heb je vragen over jouw ziekte uitkering, neem dan even contact op met het UWV.

Moet ik het doorgeven als ik weer beter ben?

Wanneer je werkt via SelectiePunt bij één van onze opdrachtgevers kan het natuurlijk voorkomen dat je ziek wordt. Over het algemeen gelukkig een kwestie van een dag of een paar dagen. Als je bent opgeknapt meld je je weer beter. We leggen je graag uit hoe. 

De manier hoe jij je beter moet melden verschilt of je werkzaam bent in Facilitair of Logistiek / HelloFresh.

Je bent werkzaam in Facilitair

  • Ben je weer beter? Meld je dan beter voor 10.00 uur bij SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je beter bent bij de objectleider van de locatie waar je werkzaam bent.

Je bent werkzaam bij Logistiek / HelloFresh

  • Ben je ziek op de dag dat je moet werken? Meldt je dan ziek voor 09.00 uur bij de HUB en SelectiePunt op het volgende telefoonnummer 085 – 2020199. Verder geef je ook door dat je beter bent bij de HUB, SelectiePunt en planning van HelloFresh op het volgende telefoonnummer 06-36102859 

Heb jij vragen  over jouw betermelding? Neem dan contact met ons op, één van de collega’s van de backoffice helpt je graag verder. Voor vragen over jouw ziekte uitkering, neem je contact op met het UWV.